Handelsbetingelser for events

Endeligt booket arrangement:

Et arrangement er ikke booket, før Copenhagen Cocktail Academy har modtaget en skriftlig godkendelse af tilbuddet og efterfølgende en skriftlig godkendelse af den fremsendte bekræftelse.

Forsinkelse:

Er Kunden årsag til, at arrangementet ikke kan starte til den aftalte tid, er Copenhagen Cocktail Academy berettiget til fuld betaling og Kunden er ej heller berettiget til erstatning.

Betalingsbetingelser:

50% af det samlede beløb betales ved aftalens indgåelse. De resterende 50% samt eventuelle yderligere godkendte tilføjelser betales senest 8 dage efter arrangementsdatoen. Der fremsendes fakturaer fra vores bogholderi herfor.

Aflysning:

Et bekræftet arrangement kan, uden beregning, aflyses af arrangøren frem til 1 måned (30 dage) før afholdelsesdato. Ved aflysning fra under 3. uger til 10 dage før afholdelsesdato, vil der blive opkrævet et afmeldelsesgebyr svarende til 30% af arrangementets pris.
Ved aflysning senere end 10 dage før afholdelsesdato, vil der blive opkrævet et afmeldelsesgebyr svarende til 80% af arrangementets pris, til dækning af udgifter Copenhagen Cocktail Academy må have haft. Ved aflysning senere end 3 dage før afholdelsesdato, vil der blive opkrævet et afmeldelsesgebyr svarende til 100% af arrangementets pris, til dækning af udgifter Copenhagen Cocktail Academy må have haft.

Ekstraordinære udgifter i forbindelse med ødelagte glas og/eller udstyr:

Hvis der som følge af gæsters uagtsom eller forsætlig opførsel, sker skade i større omfang på Copenhagen Cocktail Academy’s materiel, vil arrangøren blive stillet til ansvar for dette, og vil efterfølgende blive faktureret for ødelagt eller beskadiget glas og materiel.

En eventuel erstatningssag, vil være Copenhagen Cocktail Academy uvedkommende.

Ved større skade forstås ødelagt eller beskadiget glas eller materiel til en værdi der overstiger 2% af den samlede kontraktsum eller 200 kr.

Arrangøren skal være gjort opmærksom på skaderne og den efterfølgende ekstrafakturering, senest umiddelbart efter arrangementet.

Ansvar for lokaler:

Copenhagen Cocktail Academy kan ikke stilles til ansvar for ødelagt gulv, vægge eller møbler, som følge af spildte cocktails, øl eller ingredienser.

Det er arrangørens ansvar at tage højde for dette i forbindelse med anvisning af baren og festens placering.

Køkkenfaciliteter:

Der skal stilles om muligt køkkenfaciliteter til rådighed, som giver Copenhagen Cocktail Academy mulighed for løbende og afslutningsvis, at rengøre og pakke medbragt udstyr og glas. Såfremt dette ikke er muligt, skal Copenhagen Cocktail Academy være gjort opmærksom på dette, og en ekstra udgift til arrangementet kan forventes indregnet i prisen.

Afrydning:

Copenhagen Cocktail Academy stiller gerne med personale til afrydning og opvask af glas under arrangementet. Dette afregnes ud over den oplyste pris for cocktailarrangementet

Med mindre andet er aftalt, er det arrangørens ansvar at sørge for personale til at tage sig af disse opgaver.

Hvis der mod forventning ikke er sørget for dette, vil Copenhagen Cocktail Academy kunne kræve betaling for udførsel af dette arbejde efterfølgende.